Food & Dining Kap & Me

Tramway Bayview Buffet

Kap never ceases to amaze me on his finds. One day, out of the blue, he said he was taking me out on a lunch date because he found a resto along Roxas blvd. that served buffet for only 250 php. At! Naka-long pants pa sya hehe which is RARE! :P

I really REALLY just wanted to stay home coz I had so many drafts lined up for the christmas blogs on sponsors that I had to tweak. But hey, it’s once in a blue moon that he initiates a date so I put everything on hold & we went to TRAMWAY for our lunch date.

I was surprised to see a lot of offerings on the buffet tables. Coz like honestly, you would think at 250 php you would be lucky to get 3 viands (isaw, betamax, tenga.. lol-JK!). I so wasn’t looking forward to our lunch (I was to our day together just not lunch itself). But I took notice when I saw the food laid out on not 1 but 3 long tables + a noodle station.

1st long table which had all the hot dishes & main courses.

2nd long table which had the sushi, salad, & desserts.

In furrness my sushi master, lels! :P

The 3rd long table which had the soup, dimsum & more dessert choices.

The make-your-own Noodle Station.

I asked if I can order soda. Kap said: Baka dun sila bumawi 250 isa tanungin mo muna! No. it was 40 php/can hehe. So we got 2. Hurrah? ;))

Si Kap, my Kap! <3 Masaya siya diba?

Admittedly, I cannot compare what they have to first class buffets. In all honesty, for 250 php, what they serve is actually pretty good. Great for office/christmas parties too if you’re on a budget & you don’t mind fighting for food at the buffet. They accept table reservations. Maybe you just have to go at non-peak time hours to avoid the hungry crowd.

I was pretty happy with my all time favorite, the sweet & sour pork. And the yang chow was surprisingly good. Also the chicken. I was contented with those 3 alone. On the downside, there were a LOT of people & they were not the behaved type, if you get my drift. So I pretty much stayed out of their way after 1 serving. People came in non-stop. It’s a good thing we got there early at around 11:30 a.m. But the time we left it was pandemonium! @_@

Another thing, this message kept repeating in a loop that I practically memorized their “warning”: Please refrain from getting food for the whole group/table so you won’t get charged extra. No Leftovers policy is strictly implemented”. May ganun talaga, paulit-ulit? #jiritajackson

Spotted: A wedding reception. Pretty smart & convenient, really. ;) I wanted a photo op with the cute couple. Kaso nilayasan ako ni Kap when I told him of my intention teehee. Oh well..

Hay naku Kap my Kap, siguro ang dami mo nang hidden wealth noh saksakan ka ng kuripot utang na loob. Ano ito back to high school ang budget? What I do for love!! Pasalamat ka talaga ang bait bait ko at super pasensyahin. Papayat ako sa ginagawa mo ha!!!

Disadvantage of having a kunat husband:

No eating at nice restos, no shopping sprees = no extra pocket money! Buti nalang nandiyan si mommy! ;))

Advantage of having a kunat husband:

No flashy cars, no flashy wardrobe = no landi girls on the side!

Sige na nga, ok na ako sa makunat! ;P

And so, I dedicate this song to you! Because with just a look & a smile from you, I’m hypnotized into following you to the ends of the earth. #jejeje

Self-service lahat. Pati picture taking! :P

Oh Babe, isang tingin mo lang 
Para na kong tinutunaw 
Pag ika’y lumapit na 
Ang dibdib ko’y puro kaba 

Oh babe, isang halik mo lang 
Ang mundo ko’y nagugunaw 
Pag ako’y niyakap mo 
Kalas lahat ang buto ko 

Oh Babe ako ay talagang patay sa’yo
Sa true love mo ako mahihimlay
Babe, ano nga bang tunay na sikreto mo
At ako ay nabihad mo ng husto

Oh babe isang ngiti mo lang
Pawi na ang aking uhaw
H’wag ka lamang tatawa
Baka ako’y malunod na

You want more? Click HERE to hear it! ;)) Yikes. Tumindig talaga ang balahibo ko hahaha! ;P

Previous Post Next Post

You may also like

41 Comments

  • Reply Dandasha_8

    As usual, LMAO. What a beautiful Sunday morning, LOL-ing while reading your date with Kap. It’s not easy to find a reasonably priced resto. Let’s give him an A+++ for effort!

    BTW: You were in Manila and you didn’t text me?!?!?!?! It’s my territory, hahaha! Ah, alam ko na, gusto mo ma-solo si Kap… I understand. Ahihihihihi!!!

    FYI: I always see Tramway (as in every single day), will try it out next time.

    December 15, 2013 at 10:49 am
    • Reply Sugar and Spice

      hahaha sorry my dearest meding i didn’t text you coz it’s bakya hindi ka pwede doon! ;)) Pang mga office parties lang yung mga guys sa shell flagship nyo pwede nyo pakainin dun hahaha hindi na lugi!!

      December 15, 2013 at 11:40 am
  • Reply Naomi Buenafe (@msnaomib)

    Hello, Ms. Jane! I really enjoyed reading this post. Your witty and funny comments more than made up for the not so appetizing food (just saying, wag naman sana isipin ni Kap na nilait ko ang taste nya). Stay happy and in love! :)

    December 15, 2013 at 11:44 am
    • Reply Sugar and Spice

      hahaha susme kalait-lait talaga yung food Naomi ewan ko ba dito k mr. scrooge kung saan saan ako dinadala lagi parang may cheapest find challenge siyang tina-target sa buhay. My gulay! :P Thank you for your kind words naomi I appreciate you!! <3

      December 15, 2013 at 12:10 pm
  • Reply Ada

    OMG Ms Jane super winner si Mr Kap lalo na yung sa soda! Hahaha :) you the best couple! So funny:)))

    December 15, 2013 at 2:00 pm
    • Reply Sugar and Spice

      hahaha thank you ada!! Yeah kahit kunat siya e makes me laugh so ok na rin! ;))

      December 15, 2013 at 2:21 pm
  • Reply ai-lyn

    High school life oh my high school life, ay walang kasing saya,high school life oh my hahahahaha ala Sharon talaga oh
    Ang sarap naman magreminisce as in pang sunday talaga. So happy and adventurous food trip nyo and nasolo mo naman c Kap hehehe

    December 15, 2013 at 2:22 pm
    • Reply Sugar and Spice

      Hay naku ai-lyn may korean buffet pa na susunod 320 php eat all you can haha masaya ang disyembre ni kap. Swak sa budget ang pinag-de-date nya sa akin! :P

      December 15, 2013 at 2:25 pm
  • Reply Kasseopeia

    *tumbling* ako sa kanta… and the uber-funny post, as usual! For Php250, wiz mo talaga expect na “behaved” ang co-diners mo. Not being judgemental, just being brutally honest. Heck, kahit sa Vikings may mga co-diners that need a lesson (or ten) on social graces.

    December 15, 2013 at 2:34 pm
    • Reply Sugar and Spice

      Takot din ako sa vikings, buffet 101, sambokojin, yakimix, and the like. Ibang level ang unahan at siksikan. Kaso kung gusto ko ma-i-date ni Kap, tiis ang lola mo! ;)) Bawi nalang ako when I’m with the kids. Sabay tapon ng resibo para walang ebidensya hahaha!

      December 15, 2013 at 11:47 pm
  • Reply Marilyn Astorga

    Nice balance nga kayo ni Kap just like us ,, if not bankrupt ang buhay haha :) at least hindi majaporms and dont like to spend sa chikababes dahil kuring hehe .. Stressfree :) haba lalo ng hair mo Miss Jane :)

    December 15, 2013 at 3:10 pm
    • Reply Sugar and Spice

      Oh yes Marilyn hanggang kapitbahay ang haba ng hair ko hehe! :P

      December 15, 2013 at 3:12 pm
  • Reply Phil G.S

    The song reminds me so much of my childhood. :D

    December 15, 2013 at 3:28 pm
    • Reply Sugar and Spice

      You’re not even that old yet Philip hahaha!! ;P Naabutan mo na ba yan? Panahong kopong-kopong pa! :)

      December 15, 2013 at 4:47 pm
  • Reply Shirley

    I’ve always been lurking, but this is my first time to comment: Congratulations, Ms. Jane! You’re #1!!!!!

    December 15, 2013 at 4:45 pm
    • Reply Sugar and Spice

      no no shirley haha every sunday kasi is the first counting. The points will accumulate pa & my number will go down considerably. But i’m so touched that you care. Thank you so much for your support! <3 And thank you for commenting it means a lot to me, Shirley! :-*

      December 15, 2013 at 4:50 pm
  • Reply Agnes Valencia-Sagun

    Oh my gosh! I love you talaga… first time to comment, by the way. Thanks for making it easier.
    Your comment about the advantage of having a makunat husband is soooo right. Hehehe, dana hindi ‘to makita ng H ko.

    December 15, 2013 at 5:14 pm
    • Reply Sugar and Spice

      Thank you Agnes! :) We’re Also friends on instagram I stalk you & like your pictures. :) Yes much better ang may makunat na jowa hahaha!!

      December 15, 2013 at 8:13 pm
  • Reply Dandasha_8

    Best idea ever! Will bring our site staff here soon. Thank you, dearest J! BTW congratulations! Best Sunday ever coz you are NUMBER 1!!! NUMBER 1! NUMBER 1!!!!!!!! Sooooo happy for you – luv, luv, luv – your number 1 fan. xoxo

    December 15, 2013 at 6:09 pm
    • Reply Sugar and Spice

      naku med thank you so much I’m so flattered but this is just a one time thing haha. Ang daming superstars hindi kaya ng powers ko. :) But thank ypu for your faith in me & support grabe talaga ang binibigay mo sakin. Love you meding!! :-*

      December 15, 2013 at 8:16 pm
  • Reply mrjeng

    Sulit mama bear!!!!!… pero.. I wonder… how does Kap knows all those restos to go to? hmmm from Pan de amerikana in blue ridge to this one..!!! Hmmm I must ask him how he does it!!! Ang galing ng radar!! :D :D :D … and you always makes me laugh po!!! Epic po ung “bawi sa soda” hahahaha!!!! :D :D :D have a lovely Sunday po!

    December 15, 2013 at 6:45 pm
    • Reply Sugar and Spice

      hay baby bear ang mga barkada ni papa Bear eh mga kapareho niya. Mga Kap K din & they exchange stories & recommendations! @_@ Mga alabangers would you believe pero mga nuknukan ng kunat! ;))

      December 15, 2013 at 8:19 pm
  • Reply Michelle Melo (@michymichymoo)

    I haven’t tried this, Mama Bear. Medyo choosy ako sa buffet. hehehehe. :p

    Kap, tipid tip: deal grocer! :p

    December 15, 2013 at 7:36 pm
    • Reply Sugar and Spice

      Wag mo nang agaksayahan ng panahon baby beary. Not for food posting haha kaya ginawa ko nalang romantic post. Mas nakakakilig kesa mas nakakapang-akit, :))

      December 15, 2013 at 11:43 pm
  • Reply ella vicedo

    super pa good vibes to on a Monday morning! :D Thankyeww for sharing your adventures with Kap :D Sweetest thing!! :p

    December 16, 2013 at 4:47 am
    • Reply Sugar and Spice

      Have a nice day ella!! :-*

      December 16, 2013 at 7:00 am
      • Reply ella vicedo

        oh i always do cos i start each day reading your hulabaloos :D

        December 19, 2013 at 12:05 pm
  • Reply Didi

    Jane! This Tramway branch looks so – NICE! The one here in QC is scary looking.. The buffet spread looks so neat and organized! Here in QC – its chaotic! Hahahaha….

    December 16, 2013 at 11:39 am
    • Reply Sugar and Spice

      Nice na yaaaaannn Didi??? :)) I was scared hahaha!! Lalo na yung mga katabi ko hahaha. BAD! :P

      December 16, 2013 at 2:54 pm
      • Reply Didi

        You’ll get culture shocked pa if you see the QC branch! My in laws hold their company Xmas party here – its super sulit kasi! Tramway is FORCED to refill as long as there are people eating!! Kunat levels! Hahaha.. But in fairness, the employees enjoy it so much! Ibang klase ang saya sa faces nila na its eat all you can!

        December 16, 2013 at 10:35 pm
        • Reply Sugar and Spice

          Yes I agree super sulit. But good for company outings not for family haha. Labo-labo na! :)) See you next weekend Didi I’m so excited na!! <3

          December 17, 2013 at 12:01 am
  • Reply Candy

    Sabi nga Mommy Jane, it’s the thought that counts.. Hihihi

    December 16, 2013 at 1:38 pm
    • Reply Sugar and Spice

      Pero pag puro thoughts din medyo nakaka-sad na hahaha!!! :P

      December 16, 2013 at 2:55 pm
  • Reply trisha_cm

    LOL at isaw, betamax, tenga.. Hilarious post as always!

    December 16, 2013 at 1:56 pm
    • Reply Sugar and Spice

      Eh diba trisha at 250 kasi what would you expect hahaha!! ;))

      December 16, 2013 at 2:56 pm
  • Reply Cat Quiambao

    naaliw ako dito!!! ^_^

    December 17, 2013 at 2:35 pm
  • Reply Sumi Go | The Purple Doll

    Ang benta, Mama bear! :D I’ve heard about Tramway about 2 years ago, pero haven’t tried it out yet. We’re saving this for our “tagtipid” season.. haha! My dad has been here a few times though. Perfect place daw to treat his staff! XD Oo nga naman! If you have more than 15 people with you, this is super sulit! :)) Nakapagkunat ka na, everyone’s happy pa! XD

    December 18, 2013 at 1:27 am
    • Reply Sugar and Spice

      Exactly! :)) Just go during non-peak hours siguro para mas sulit pa hahaha.

      December 18, 2013 at 6:48 am
  • Reply Edelweiza Mabalay (@edelweiss_19)

    First time ko sa Tramway Bayview binyag ng pamangkin ko sa pinsan. Okay naman yung food nila for the price, madami kasi choices. Dirty lang the CR, siguro kasi sa sobrang daming tao that time hindi na nila ma-mentain. Hahaha, ang sweet nyo talagang dalawa kakatuwa basahin ng mga couple dates nyo! :)

    December 19, 2013 at 6:27 pm
    • Reply Sugar and Spice

      napansin ko nga mabenta ang love team namin madami comments pag si kap ang bida saka mataas ang stats ko hahaha! :P

      December 19, 2013 at 6:31 pm

    Leave a Reply